Wednesday, October 22, 2014

SUAMI EDISI TERHAD-PROLOG



“ENCIK…”Aku panggil dia.
            “Ya…”
            “Encik ada bulu dada tak?” Ah! Sudah Azian.
            “Kenapa tiba-tiba tanya pasal bulu dada ni?” Senyuman Encik Hazrul jadi selebarnya.
            Aku sudah malu gila. Macam mana boleh terlepas soalan ni sedangkan aku dah tak ingat langsung pasal bulu dada. Adoi, mulut ni memang kurang ajar betul. Tak tahu malu langsung!
            “Nak cari calon suami yang ada bulu dada?” soal Encik Hazrul lagi. Kali ni dia memang senyum tak sudah.
            “Bukan, tadi Kak Ha dan Kak Huda cerita pasal lelaki ada bulu dada.”
            “Kenapa?”
            Aku geleng.
            “Tak kan tak tahu.”
            “Mereka tak sebut pulak!”
            “Tak sebut atau awak tak berani nak sebut kat saya?”
            Orang kata, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.
            “Hmm, setahu saya lelaki ada bulu dada ni punya anak ramai. Lebih dari lima orang.”
            “Encik ada ke?” Cepat aku tanya.
            “Sebab ada le saya cerita!”


3 comments:

Nana Nn said...

Ya.... ramaiiiii ank dia... hahaha

Bella Daud said...

hahaha....lawak betul ler...ada lak tanya orang ada bulu dada...sengal betulll....tp betul ker??? lelaki ada bulu dada ...ramai anak....kikiki

Fiesha Ibrahim said...

besttt sesangat! sambungla lg